брат медичний з фізіотерапії

Дихальна гімнастика

методики дихальної гімнастики по К. П. Бутейко, А. Н. Стрельникової, по системі йоги та ін.

Від дихання багато в чому залежать здоров'я людини, його фізична і розумова діяльність

Особливості дихання дітей

Дихальна система дітей недосконала, і чим менша дитина, тим вужче усі дихальні шляхи, а слизова оболонка дуже ніжна, легко запалюється, навіть під дією частинок пилу; при цьому і без того вузькі ходи стають ще вужче, і дитині стає важко дихати.

Життєва ємність легенів тим менше, чим менша дитина, а потреба в кисні велика, тому дитина часто і поверхнево дихає. Ось чому в комплекс фізкультурно-оздоровчих вправ необхідно включати дихальну гімнастику.

Дихальна гімнастика в дошкільному віці переслідує наступні завдання:

- підвищення загального життєвого тонусу дитини і опірності, загартованості і стійкості його організму до захворювань дихальної системи;

При складанні комплексів дихальної гімнастики враховувалося:

- ефективність кожної вправи для загартовування і оздоровлення дітей в умовах дошкільного закладу;

- доступний ступінь складності вправ для дітей різного віку;

- ступінь впливу вправ на зміцнення дихальної мускулатури.

З метою систематичного використання дихальні вправи включені в комплекси оздоровчої гімнастики після сну, ранкову гімнастику і фізкультурних занять.

Величезну роль відіграє дихальна гімнастика в загартуванні і оздоровленні дітей.

Техніка виконання дихальних вправ.

В основу методики проведення занять покладено застосування спеціальних статичних і динамічних дихальних вправ. Основу дихальних вправ становить вправу з подовженим і посиленим видихом на тлі загальнозміцнюючих та загальнорозвиваючих фізичних вправ. Цього можна досягти за проголошенням голосних звуків (а-а-а, у-у-у, о-о-о) шиплячих приголосних (ж і ш) і поєднань звуків (ах, ух, фу). Ці дихальні вправи бажано проводити в ігровій формі (дзижчить бджола, гуде літак, стукають колеса поїзда і т. Д.).

Приміщення, в якому перебуває дитина, завжди має бути добре провітрено: в чистому повітрі менше мікробів, зменшується ризик захворювання.

Заняття рекомендується проводити в полегшеному одязі, при температурі повітря не вище 17-20 градусів. Тривалість занять від 10-12 до 30 хвилин в залежності від віку дітей і періодичності занять. Заняття можуть проводитися педагогом, інструктором, вихователем або медичним працівником дошкільного закладу.